En ledig dag

Igår när jag och Shno kom till sal A1 på Jenny Nyströmskolan så satt det en skylt på dörren där det stod "Filmkunskapen är idag inställd, Vera". Shno satte sig ner på knä och började nästan gråta. Vi gjorde high five fem gånger innan vi försökte hitta en väg ut. Om Stagg liknas vid ett fängelse, och Kagg luktar som ett sjukhus, så är Jenny en labyrint utan dess like. När vi väl hittat ut så satte vi oss på min cykel och drog in till stan. Fler inställda lektioner sökes.

Idag har vi en såkallad samvarodag. Jag har ingen aning om vad det är tänkt att vi ska göra. Jag och Shno bestämde oss redan med en gång att vi inte ville vara en del av det, och idag när jag vaknade så stod det klart att vi inte var dom enda. Jens skickade och undrade om jag också var hemma. En sekund senare skrev jag till forsmarker och undrade var hon befann sig. Hon var kryptisk och svarade "Jag är nog på samma ställe som du, antar jag" , "I min säng?" tänkte jag och tittade under täcket. Men nej, hon menade att hon också var hemma. Vi kom tillsammans fram till att samvarodagen idag nog högst har 10 representanter från vår klass.

Så nu är jag hemma och tittar på Britney Spears playback-sång på youtube. Det är roligt att lyssna på det som en artist sjunger när det är playback. Eller kanske inte roligt, men grymt underhållande.

Just det, igår var jag på bio och såg Arn. Historia är inte riktigt min grej, men filmen var välgjord med storslagna vyer och vackra inspelningsplatser. Dock kändes den lite pretentiös och seg. Arn är en sån film som man måste se, och nu har jag sett den.

/ dennis.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0