Barn är roliga

Barns tankar om kärlek;


Säkra tecken på att man är kär


När man är kär kan man inte dricka mjölk på fem dagar
Simon 8 år

När man är kär är det nästan som att hjärtat pussar kroppen
Tobias 8 år

Det vet man ju när man är kär. Då står man bara och tittar på honom hela tiden, och hör inte ett dugg av vad de vuxna säger.
Trine 7 år

När man är kär kittlas det i hjärtat.
Maria 7 år

När man är kär får man sitta och dricka kaffe och se en liten film, medan den andre städar.
Henrik 6 år

När man är kär blir det alldeles tyst i en, så hjärtat verkligen hör att man är kär.
Thomas 8 år

Hur hittar man någon att vara ihop med?

Man kan alltid bli ihop med någon i Turkiet. De vill gärna.
Esra 7 år

Om man springer ihop på gatan och mannen säger "Ursäkta" och kvinnan säger "Det gör ingenting". Då kan det hända att de flyttar ihop.
Anna 7 år

Man hittar någon att bli ihop med inne i centrum, för där bor det många kvinnor. De har nämligen ingen lust att gå omkring och vakta grisar.
Sören 8 år

Jag tror jag är tillsammans med någon. För min mamma har en moster som säger att de hittat en åt mig.
Alphan 7 år

När man hittat någon att bli ihop med

När man hittat en tjej kan man snurra på hjulet på tv och vinna en resa.
Adam 6 år

Om jag t.ex var ihop med Ditte och hon hade en älskare skulle jag bara säga åt henne att ta honom.
Benjamin 8 år

När man är ihop kan man kyssa, dansa, leka med varandra, skaffa barn och sitta bredvid varandra i skolan.
Johan 8 år

Kan man vara ihop med flera stycken?

Man kan gott vara ihop med flera stycken. Det är bara för dem att ställa sig i kö.
Martin 6 år

Varje gång man gifter sig får man en ring. Så man kan bara gifta sig med tio stycken,
Kirstine 7 år

Jag kan inte tänka mig att ha flera fruar, för det har man bara i sådana länder där man jämt går runt och svettas.
Peder 8 år

Om man är ihop med väldigt många kan man låta dem gå igenom en del svåra prov. Då ser man vem som är bäst på att gå och handla och vem som köper allt det man säger.
Nikoline 7 år

Man kan inte vara ihop med flera, för då bryter man varandras hjärtan så de inte kan känna någon kärlek.
Mia 8 år

Man kan visst ha flera killar. Man säger bara "Nu går jag ut och handlar", och så går man hem till den andre. Sedan när man är färdig går man bara och handlar igen.
Maria 7 år

När man tröttnar

Om man inte har lust att vara ihop med någon längre räcker det med att man säger "Jag har ingen lust att vara ihop med dig. Jag tycker du är ful."
Anne Sofie 8 år

Om man vill bli av med en kille räcker det att man åker till Grönland och skriver "Jag saknar inte dig ett dugg."
Celilia 8 år

Sådant som är dåligt med att vara kär

Om den man som man är ihop med går ut och köper cigaretter, blir nedslagen, hamnar på sjukhus och inte får komma hem. Då är det inte roligt att vara kär i honom.
Tania 9 år

Vad lovar man varandra?

När man fått en tjej lovar man henne att åka till Köpenhamn och äta kycklingkebab.
Sammey 7 år

Utseendets betydelse

Jag vet inte hur min tjej ska se ut. Har inte beställt henne än.
Sophus 7 år

Min pojkvän ska ha charm, snyggt hår, vackra ögon och en snygg kropp. Det får inte vara någon tjock.
Sarah 7 år

Min mamma hittade min pappa som var tjock. Nu är de skilda.
Rikke 7 år

Kärlekens följder

Mina föräldrar försöker att inte gräla så mycket. Mamma säger bara "Men ärligt alltså. Varför kastade du koppen efter mig?".
Stine 7 år

Om man är kär kan det hända att man plötsligt gifter sig om man inte aktar sig.
Sandra 8 år

De som älskar varandra är inte gifta. De som är gifta bor i ett hus.
Anders 9 år

När man firar silverbröllop kan man flytta isär. Det är väldigt obehagligt.
Camilla 7 år

Olika kärlek

Skillnaden på en mamma och en pappa och en pojkvän är att mamman och pappan är två stycken, men pojkvännen är bara en.
Sabine 8 år

Man och man

Jag har sett i TV-tidningen att man precis hittat på en regel så att två pojkar faktiskt får bli kära i varandra.
Sabine 8 år

Två pojkar kan visst vara ihop. Sedan om de vill gifta sig med varandra blir de bara bögar.
Rikke 8 år

Om två män vill gifta sig måste de vänta tills en av dem fått långt hår.
Henrik 9 år

Om två pojkar lyckas lura prästen genom att den ene klär ut sig till flicka syns det ändå på ögonbrynen.
Sophus 9 år

Kvinna och kvinna

Två kvinnor kan visst vara ihop, men det är bara hon som ligger underst som kan få barn.
Louise 6 år

Två flickor kan vara ihop. Då blir de elastiska.
Benjamin 8 år

Två flickor kan inte gifta sig om båda har örhängen, för då ser ju prästen att det är två flickor.
Maria 6 år

Om två flickor tycker om samma man är det bara att de tar hans celler när han är död. Då kan de ju få barn.
Martin 8 år

Kommentarer
Postat av: johovas

mihi, I like it(A)

Datum: 2009-04-19 Kl: 14:15:20
Postat av: denke

mihih, me too (A)

Datum: 2009-04-19 Kl: 18:02:41
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0