Det är sommar i Sverige igen!

Sicken helg.
Projektarbetsredovisning i torsdags, vilket gav en ångestresa på fredagen. Shno, jag, Muamer, Malin och Shirin tröttnade efter att vi fått maten, så vi åkte hem. Malins bil skulle till varvsholmen, så därifrån fick alla ta sig dit de ville. Alla skulle med bussen till Smedby, så jag blev ganska snabbt ensam. Men misströsta icke. Vid stagg väntade Johannes, och vi cyklade hem till mig och lämnade cykeln, för att sedan ta bussen hem till honom. Där hämtade vi bilen och körde sedan hela vägen hem till Öland. Där väntade pizza och fotboll i form av division 6 spel. Spelet värmde dock inte så mycket som vi hoppats, så vi förfrös våra rumpor. Vi åkte hem och såg på Talang från Kalmar, och sen nanade vi gott.


Vi lekte på IKEAs parkeringplats.


Jag och Shirin provade IKEAs utemöbler.


Hanna, Anna och Linda hade det jättetrevligt!

På lördagen åkte vi till Johannes sommarstuga i Isgärde. Där solade vi och hade det allmänt underbart. På kvällen blev det grillning, för att sedan bege oss neråt till Stora Rör och avnjuta en öl i solnedgången. När himlen blivit svart cyklade vi hem och möttes av att de äldre gardet spelade spel, och pimplade vin/såg på hockey. Vi gick in till vår stuga och såg på film, för att sedan somna, iallafall vissa av oss. Jag såg på ytterligare en film innan John Blund kom och strödde sitt damm.


Öl i Stora Rör.

Idag har jag solat från morgon till kväll. Vi åkte ner till stranden och fikade med en annan familj. Vi badade fötterna i det 10 grader varma vattnet, för att sedan skrika som småtjejer och springa upp till vår solvarma filt. När det blivit lite disigare begav vi oss hem till stugan, där det var disfritt, vilket innebar ännu några timmars solande. När vi ätit upp den goda kasslergratängen så packade vi ihop och åkte till Hult där det var en minisläktträff. Jag fick dock lov att åka ganska snabbt igen då det stod "Flytta säng" på schemat. Så ut till Smedby och hämta sängen, köra till Funkabo med den, handla, åka till Smedby och lämna Johannes och bilen, och sedan hoppa på bussen tillbaka hem.


Puh.

Så nu är jag värd lite lugn och ro. Och vilka kan lugna ner mig om inte SONNY OCH CHER!
Dom är så söta.

 
Sonny and Cher.

Hejdå!


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0