Kör maud saab tro?

Har precis lyssnat på Mona Sahlins tal ifrån Almedalen. Lite sent kanske, men jag har haft annat för mig.
Måste säga att det var det bästa tal jag hört av Mona.
Hittills.
Förutom hennes Sommar i P1 från 2007. Det var underbart. Det var då jag började älska Mona. Hon är folklig. Vanlig liksom.

Var dock inte så mycket klockren humor med, men minns iaf en rolig sak;
Som ni alla vet så har ju sveriges näringsminister, Maud Olofsson, varit emot att ge ekonomiskt stöd till SAAB, varpå Mona sa; - Hellre en saab på parkeringen, än en maud i regeringen!
Sant.
Så sant.


Nu ska jag nana, för imorgon kommer Manne, och sen blir det smedby och sen stan.
peppen.

Calzone!

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0