Återuppståndelsens tid är kommen

Har ni varit med om att någon ringt till er någon gång? Jaha, det hade ni ja. Ja, ursäkta då, men det var faktiskt vad som hände mig idag. Det ringde. Och jag svarade. Det är ganska märkligt att det fungerar. Ta en stund och fundera på det, så skriver jag vidare lite längre ner så länge.


Jag måste bli bättre på att blogga, det här är nästan pinsamt. Jag som har sån fantasi och besitter sån kreativitet, borde ju kunna värka ur mig åtminstone ett inlägg/dag, men icke. Jag tror att det är datorns fel. Datorn har en dålig aura, och varje gång jag tittar på den så får jag upp bilder på farmville, och fredrik reinfeldt i huvudet, bläsch! Inte konstigt att jag undviker den. FEL! Det är ju det jag inte gör. Jag sitter vid datorn, men jag skriver aldrig. Jag antar att jag bara är lat. Dåligt. Uselt rent utav.

Jag har tittat lite på youtube och inspirerats, och kommit fram till att jag måste ta tag i mitt liv. FÖRST ska jag dock inkassera min trisslott som kommer att finnas i min hand inom en snar framtid, och se vad den ger mig. Efter det ska jag antingen boka tågbiljett till stockholm och nyhetsmorgons studio, eller ta tag i mitt liv. Nejmen sluta, det är inget att skämta om, vad vill jag göra med mitt liv? Jag har inte ens levt en femtedel (tyst med er, jag ska leva länge) och jag är ingenting och jag har ingenting. Hm, det lät deprimerande. Någonting måste jag väl ha. Få se nu. Jag har en underbar familj, underbara vänner, och en pytteliten gåva som gör att jag kan formulera mig väl i text. MEN VEM BRYR SIG OM FAMILJ, VÄNNER OCH GÅVOR, det betalar inga räkningar! Utan min lilla distanskurs så är jag ingenting. INGENTING! Distanskursen betalar iallafall några luncher på zorbas och thaisilk.

Jobb sökes med flexibla arbetstider, och långa ledigheter, hög lön och goda arbetskamrater. Således också en givande miljö och omväxlande sysslor, många skratt och stor utveckling.
Det är bara att ringa, för nu vet jag hur man svarar.
dennis.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej Dennis :) Hörde om jobbsökandet... jag kanske (kanske) har ett jobb till dig. Om du är villig att jobba hårt, och mycket. Jag jobbar ju på ett tryckeri (bära papper, stå i maskiner, adressera, limma, köra ut papper, städa etc. etc.) och jag ska ju sluta nu om någon vecka. kanske kan fråga om de ska skaffa en ny anställt och nämna ditt namn och du känner för det? städningen är en till två gånger i veckan (ca. 2 timmar per gång) tillsammans med en annan person. Resten är hjälp när dom behöver det. Intresserad? kram!

Datum: 2009-10-08 Kl: 16:36:27

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0