Nostalgi

Jag har nu läst igenom hela min blogg. Eller kanske inte hela, men jag läste till årskiftet 2008/2009. Allt som skrivits efter det kommer jag faktiskt ihåg och då är det inte roligt. Ja, iallafall så hittade jag lite gamla godingar som bör tas upp igen. LÄS ALLT och skratta. Det är roligt.



Tjoho. Började klockan 09.10 idag. Ankis, som egentligen började vid 08.10 kom insläntrandes EFTER mig, vilket kändes underbart.
Jag: Men, hallå, pucko, du är i grupp 2 va?
Ankis: ..mhm..
Jag: Då började du vid 08.10. HAHAHA!
Ankis: Gud vad du tjatar. Tjat, tjat, tjat. Lägg av och tjata!


 

Ibland är det tråkigt att ha lov. Hur dumt den än må låta.
Och när man har tråkigt så pratar man med Shno och Ankis på msn.

Megaknubbisen Ankis säger:
Jag har tråkigt!
ShenoDelashob- säger:
jag har också tråkiiigt
Denke säger:
vi klarar oss inte utan skolan. utan skolan är vi ingenting. INGENTING!


Jag: Idag har vi språk. Urk.
Ankis: Jag funderar på att strunta totalt i språket i år.
Jag: Som förra året då?
Ankis: HAHA, jag fick IG i steg 2 förra året, och jag kommer få IG i steg 2 i år.
Jag: HAHA!
Ankis: Hur lång är min språklektion idag?
Jag: Hmm, min är 40min så din är 65min.
Ankis:
Jag har inte varit på en spanskalektion på mer än två veckor. Men idag har jag ju 65min, och på fredag 40min. Så jag skolkar idag, och går på fredag istället, för då har hon kortare tid på sig att skälla på mig.


I fredags träffade jag min nya mentor för första gången. Hon gav inga bestående intryck, utan var ganska slätstruken. Vi får väl se hur hon är när hon börjar undervisa. Samtidigt på mentorstiden berättade vår andra mentor, Marie, lite om hur man får högt betyg i hennes ämnen:
Marie: Ja du, Daniel, du stod så tapper på skolavslutningen och höll upp skylten, så du får 3 extra poäng på nästa matteprov.
Klassen: Men, hallå, så kan du ju inte göra!
Marie: Eeeeh, varför inte då?
Klassen: Det är ju fusk!
Marie: Men hur tror ni annars jag sätter betygen? Såhär är det; På proven sätter ni, med ett gem, fast en hundralapp om ni vill ha G, en femhundralapp om ni vill ha VG, och en tusenlapp om ni vill ha MVG. Lärarlönerna är ju så dåliga, så hur tror ni annars jag hade haft råd med mina fruktträd där hemma? Grenarna som nu tyngs ner med mer och mer frukt. Jag har fått börja stödja upp grenarna med pelare under. Frukten gör jag goda pajer av. Utan att göra som jag gör hade jag aldrig haft mina fruktträd, så back off!
Klassen: ...?
Marie: Tricket är GEMET. Glöm aldrig gemet! 


Jag och Shno satt lugnt och stilla nere vid Stivs datorer och roade oss med ett gapskratt, och då röt Stiv till!
Stiv: Nä nu får ni allt vara tysta där ute! Ja du erik, du jobbar ju iaf med skolarbete, det är bra. Men NI TVÅ! NI TVÅ SOM ALDRIG JOBBAR, NU FÅR NI VARA TYSTA!


Shno säger: Rosor är röda, violer är blå, akta dig fetto du står på min tå!


Shno klämde sin tumme på jenny nyströmskolan.
Skolsyster: Ja sånt där brukar göra ont? Har du ont eller?
Shno: NÄ JAG MÅR ILLA, ÄR VIT I ANSIKTET OCH GRÅTER FÖR ATT JAG INTE HAR ONT! SLAMPA!


Shno: Vilken fin klänning du har idag, Sanna!
Sanna: Sist jag hade den på mig, så undrade du om jag var gravid.
Shno: Gjorde jag?
Sanna: Ja du tittade på min mage och frågade om jag hade något att berätta...


När lektionerna var slut så gick jag och Shno runt på skolan och letade efter datorer, men alla datasalar var stängda för helg, så vi fick bege oss till, hua, biblioteket.
Shno: Var sjutton finns tidningarna? HAHHA, titta, dom pluggar!
Jag: Jag kommer ihåg i ettan när man satt och tittade i böcker och pluggade här inne. Haha, det har jag inte gjort sen... ettan.


Nu sitter jag återigen på underbara Stagg. Kom hit vid 11.50 för att jag trodde att vi skulle ha ledarskap, men icke. Ingen i klassen hade förberett sig för att kunna hålla en lektion, så vi fick sluta.
Eller ja, innan vi fick gå så frågade Hanna oss en sak:

Hanna: Ja, det kanske är lite dåligt av mig att inte ha någon reservplan men ni får väl gå. Eller förresten, vilka är det som inte har redovisat sina ledarintervjuer?
Varpå några stycken räcker upp handen. Shno har inte redovisat sin, men räcker ändå inte upp handen.
Hanna: Jaha, okej, då kan väl ni stanna kvar och redovisa den för varandra, resten kan gå.
Shno smyger längs klassrummets vägg, för att sedan gömma sig bakom mig.
Hon väser tyst i mitt öra: Dennis, prata med mig så att hon tror att jag är upptagen. PRATA MED MIG!


På luciadagen i skolan.
Ankis: Idag är det 3 månader tills jag fyller 18.
Carro: Va, fyller du den 13:onde mars? Jag trodde du fyllde den 3:e mars?!
Ankis: Nä, jag fyller den 13:onde mars.
Carro: Näjussde, det är ju jag som fyller den 3:e mars...


Sagt av vår mattelärare Elsa:
"HAHAHAHA, asså, ni, jag har tänkt på en sak. Det här gäller inte alla, eller jo det gäller alla. Eller nej det gäller inte alla, men nääääästan alla. Ni är väldigt dåliga på matte. HAHAHAHAH! Ni är såna som sitter här men inte lyssnar och sedan när lektionen är slut så går ni och slänger in boken i skåpet och skiter i matten. Det märks verkligen på era betyg. (Ungefär här känner jag och shno oss verkligen träffade.) Jag vet inte varför ni är såhär. Det måste vara något med er årskull. Det är likadant bland tvåorna på Lars Kagg har jag hört."


Shirin försov sig, så hon kom efter geografin:
Shirin: Vad gjorde ni på lektionen?
Mikaela: Jaa du, vi pratade lite om stormar och tromboner.



Tack för att ni har läst, och Shno och Sanne, ni är faktiskt ganska bra! :)

Kommentarer
Postat av: S

HAHHAHAHA aaaaaaw fan vilka minnen! Du tar aldrig bort denne blogg!

sanne och jag är bästaste!Powerpuffplinglorna

Datum: 2009-09-09 Kl: 08:43:55
Postat av: denke

ne jag är icke som du och får infall att radera en hel livshistoria lite då och då.

Datum: 2009-09-09 Kl: 10:02:42
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Soffan

haha. den kommentaren av Elsa kommer jag mycket väl ihåg... Var npg rättmånga som kände sig träffade

Datum: 2009-09-11 Kl: 11:55:57
Postat av: denke

haha jag minns det oxå.. lite vagt. elsa var rolig. fast dum..

Datum: 2009-09-11 Kl: 13:34:55
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: johannes

Vilka roliga minnen ni har:)

Datum: 2009-09-11 Kl: 17:32:52
Postat av: ankis

gah, vad tråkigt jag har i skolan utan er

Datum: 2009-09-13 Kl: 23:01:15
Blogg: http://knubboankis.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Har jag någonsin sagt så? Det kan jag inte tänka mig^^

Datum: 2009-09-19 Kl: 22:53:38
Blogg: http://mickiee.blogg.se/
Postat av: denke

haha jo det har du mickie (A) minns det faktiskt fortf^^

ankiiiis. hoppe av och flytte till örebro med mig? :)

Datum: 2009-09-22 Kl: 13:06:04
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Det måste jag ha förträngt starkt.

Datum: 2009-09-22 Kl: 15:04:24
Blogg: http://mickiee.blogspot.com/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0