Portad

Suck. Nu låter det igen. Första måndagen i varje månad klockan 15.00 så övar dom på bomblarmet i Kalmar. Det låter jättehögt och såna som jag får ångest och undrar vad det är frågan om. Om larmet skulle ljuda någon annan dag så är det ju ingen som vet vad dom ska göra. Samling vid maxi? Alla upp ur barnpoolen i simhallen? Fortsätt som vanligt? Om så ett bombflygplan bombar sig precis över mig så skulle jag inte veta vad jag skulle göra. Kolla efter exit-skyltar? Flytväst? Hmm.. onödigt. Fast, det kanske inte är ett bomblarm. Det kanske är ett larm om det skulle gå hål på en vattenslang, eller om kärnkraftverket skulle läcka. Ja vad vet jag. Jobbigt är det iaf. I fem minuter håller det på, så man hinner ju bli lagom paranoid.

Idag gick jag upp vid halv elva, och pluggade sedan till 12. Är färdig med första frågan nu, så nu är det bara tre kvar innan söndag. Det ska jag väl klara.
Sen efter det så gick jag en bit, för har man tid så är det tjänstefel att inte röra på sig. När jag kom hem från det så skrev jag ett brev till HSB. Jag vill ha portkod vid porten, för folk utan nyckel kommer ju inte in efter klockan 18. Och glömmer man nyckel OCH mobil så kommer man ju inte in. Och det finns folk som är kompis med sina grannar, och därför har en extranyckel hos dom, och om man då inte kommer in genom porten så kvittar det ju om grannen har en nyckel eller inte. Mhm.
Mitt huvudargument, att jag vill ha kod så jag slipper ta upp nyckeln ur fickan, skrev jag inte. Det hade nog inte gjort någon skillnad.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Annica och jag har kommit fram till att du kan skriva ett brev till Länstyrelsen/insändare där vi INTE vill rösta i riksdagsval och sånt där du vet, när man lägger en lapp i ett kuvert och ger till Carl-Johan. VI VILL INTE RÖSTA I GÅRDBY! Vi startar valkampanj EMOT detta!

Datum: 2009-09-07 Kl: 17:41:28
Blogg: http://iseeu.blogg.se/
Postat av: ankis

jag tror tom du är latare än mig o jag trodde inte det var möjligt

Datum: 2009-09-07 Kl: 21:19:45
Blogg: http://knubboankis.blogg.se/
Postat av: denke

va? ska vi börja rösta i gårdby? varför i jössenamn då?`:O

och ankis lilla, jag är inte lat. :) jag är sparsam med min energi!

Datum: 2009-09-07 Kl: 21:52:31
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Anonym

För att vi är för få, så vi ska gå ihop med gårdby:P

Datum: 2009-09-07 Kl: 22:31:13
Postat av: denke

orke. där vet ju ingen vem jag är.

Datum: 2009-09-07 Kl: 22:49:40
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0