Back in Sweden

Jag är hemma! Tjoho, fast helt tvärtom. Fast egentligen så är det inte så farligt. Lite snö här och där istället för sol och 30 grader. Berättar mer om resan, och lägger ut bilder, när jag får ork och lust (läs; efter OS).


Idag var jag på högskolebibblan och pluggade lite. Innan jag skulle gå så tänkte jag prova deras kaffemaskin, fast ville ju dock ha te. Efter att jag lagt i sex enkronor så ser jag att det inte finns te. Hm, vad göra? Kaffe ålä, Kaffelatte, kaffe med mjölk, kaffe med grädde; pest eller kolera? Lyckas hitta en knapp där man kan ställa in kaffets styrka, och en annan knapp där man kan ställa in hur mycket mjölk det ska vara i. Svagt kaffe, med mycket mjölk fick det bli. Väl vid busshållplatsen så frös jag rumpan av mig eftersom jag inte kan hitta varken min vinterjacka eller mina vinterskor. Bussen var sedan proppfull, förutom en plats där man åker baklänges. Eftersom att jag inte såg vart vi åkte, så chansade jag när jag skulle gå av. Gick av en hållplats för tidigt, vilket jag tycker är godkänt.

Nu blir det OS tills jag somnar.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0