2 januari 2010

Det känns fint nu alltså.

Jag har kommit igång med lite grejer nu som jag har väntat på i flera månader. Har även lite fler ideér kring just detta, som lär förgylla denna goa känsla ytterligare.

Sedan har jag börjat läsa en bra bok, fixat kurslitteratur till pågående plugg, men också till nästkommande, alltså vårens, plugg. Fusionen mellan Växjö och Kalmar högskola har dock svårat till det lite, men jag ska nog lyckas få mina böcker. Utöver detta ska jag snart börja planera inför resan. Solkräm, after sun, halstabletter är bara lite av allt som måste införskaffas. Men det gör jag så gärna så. Älskar plocket som blir innan en resa.

Vidare så har jag bestämt att jag ska börja använda min kamera mer. Om 5 år vill jag även ha dokumenterade bilder i min blogg. Det här blir ju som en dagbok, en slags tillbakablick. För 10 år sedan skrev folk dagböcker för hand, nu görs det så enkelt på datorn. Och om 100 år, när jag fyller 120, vill jag ha något att titta tillbaka på. Och minnas allt härligt som har hänt. Det är väl därför man skriver, kan jag tro.

Puss people.

Kommentarer
Postat av: Anette

ja himmel....om hundra år är jag 144....då är jag nog rätt senil ;-)

Datum: 2010-01-02 Kl: 22:30:44
Postat av: denke

hmm. om du är senil den dag du fyller 144, så lovar jag att ta hand om dig! det är ju vi ungdomar (120:åringar) som ska ta hand om dom gamla! :D

Datum: 2010-01-03 Kl: 01:51:54
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Anette

det känns tryggt ;)

Datum: 2010-01-03 Kl: 09:24:55

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0