Besservissiga gamlingar

Såg precis fredagens på spåret. Suck på besserwissiga gamlingar. Blev så irriterad att jag fick lov att gå ut på balkongen en stund och lugna ner mig. Sedan kom jag tillbaka och blev lika irriterad igen, så då satte jag igång takfläkten.

Såg ni blåsningen igår? Ganska bra faktiskt.
Och idrottsgalan idag? Jonsson ägde. Välförtjänt dessutom!


Nu ska jag avsluta dagen med att läsa hundra sidor om kulturturismens negativa påverkan på själva kulturen. Det står typ att utan turismen så hade det inte gått att ha kvar kulturen, och samtidigt klagar dom på att turisterna trampar (väldigt) små (OSYNLIGA!) stigar på golvet i slotten/ruinerna/konsthallarna.. Dom ska väl vara glada att det kommer några överhuvudtaget.
Imorgon ska jag till bibblan och läsa massa kapitel i världens minsta bok. Sedan ska jag med mina nya kunskaper formulera frågor att ställa till ölands turism AB, slottsruinen, kalmar konstmuseum och eketorps borg. Efter det ska jag börja läsa inför det tredje momentet. Jag pluggar på tredubblad heltid fram tills vi åker till GC. Alltså 300 % plusminus dom procenten som försvinner när jag sitter och glor på alla andra som sitter och råpluggar.

Nehej hörrni, tiden springer ifrån oss, och kulturnördarnas ömkande måste ju in i min hjärna tills imorgon, så HEJDÅ!


edit.

Det jag skulle läst var oläsligt. Det var så tråkigt att det var just det; oläsligt. En frisk människa kan inte läsa något så tråkigt utan att få ångest. Jag ögnade dock igenom skiten och summerade alltsammans med att; kulturturismen kan vara till fördel för näringslivet på orten, men att det inte bara krävs kulturella förutsättningar, utan även politiska och ekonomiska. Och genom kulturturismen så får man ju in ekonomiska... pengar, vilket ger förutsättningar för kulturturism. JA NI SER! Oläsligt tråkigt. Dessutom känns min sammanfattning en aning snurrig. SUMMA SUMMARUM; Ingen ekonomi, ingen kultursatsning. Ingen kultur, ingen kultursatsning, HAHAHHAHAH. Ja det fattar väl tillomed ni. Men ja, det är en tillgång med kultur, om man satsar på det på ett hållbart sätt, dvs med onerslitbara golv i slottsruinen.

Nu ska jag ställa klockan på det högsta klockslag jag kan hitta. Sov gott, det ska jag göra.


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0