Dagens memoarer

Jag har ångest över de tre kommande födelsedagarna. Vet inte vad jag ska köpa, förutom till en. Ni som fyller år får gärna komma med förslag eller önskelistor. Annars får ni ta det ni får, eller så får ni INGENTING! Ja skyll inte på mig, det är ni som har gjort bort er!


Ikväll har vi rostat solrosfrön och knaprat i oss. Till detta serverades isbitar och Ace of Base. Kan faktiskt inte bli så mycket bättre. Eller jo, bio med gänget och RIKTIGT GODIS! Jag är så sugen så det är inte klokt! Mitt nya liv med gröt och solrosfrön börjar nu ta ut sin rätt. Jag är kanske mättare på ett bättre och längre sätt än förut, men hur jämnmätt jag än är så tänker jag på ostbågarbaconkladdkakorvingumminzorbaschipsochpopcorn! Men istället blir det som sagt gröt, bulgur, kyckling och te. Jag tror seriöst att jag kommer leva minst 6 månader längre bara pga detta. Kroppen mår bra av bra mat, förstå det där ute! Släng inte in massa konstigt, industriskit i era kroppar. Naturligare desto bättre. Och slopa saltet. Och sockret. Började äta fil för någon vecka sedan också, utan socker, vilket jag alltid haft på innan. I typ två dagar var det lite småsurt, men nu är det helt normalt. Precis som om jag hade haft socker på. Precis samma med saltet på gröten. Man vänjer sig snabbare än man tror.
Om någon vill ha en personlig coach så ring mig. Jag har viljestyrkan och livsgnistan för oss båda! Tänk, lite gröt kan ge mig en extra månad i livet! TJOHO!

Jaha. Sen har vi städat lägenheten och kastat ut julen. Köpt ny lampa och ett skrivbord till mig har vi också gjort, likaså tvättat och byggt ihop skrivbord.
Imorgon måste jag plugga klart och så kanske jag ska gå bort till högskolebibblan och leta igenom hela lokalen efter min bok. Ja, MIN bok. Suck. Den skulle varit min iallafall, men nu är det som det är. Att folk inte kan låta saker och ting vara!

Johannes har föreslagit att jag ska stanna kvar i Kalmar på fredag, äta hos honom, och sen åka med honom till Öland på lördag. Hur ter sig detta, ni som vet (mamma, annica)? Ska vi till kusinerna på lördag? Isf ska ju icke Johannes med. Måste veta. Kommentera nudå, vad väntar ni på!? Tack på förhand, kisar.

Förresten, vem är GREGOR i kommentaren en bit ned? Baklänges blir det ROGER G, fast jag känner ingen Roger heller så det hjälpte inte att vara lite smart. Suck.

Nu ska jag se på en dokumentär på SVT-play. Är på det humöret.


Kommentarer
Postat av: Gregor

Allt onyttigt är gott... för gott. Men om man motionerar kan man faktiskt unna sig lite onyttigheter.

Jag är rätt så imponerad att du klarade av att montera ditt skrivbord helt själv, och förvånad(A)!

Jag tycker du ska följa mitt förslag ang helgen=)

Datum: 2010-01-13 Kl: 17:10:05

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0