Kommodifiera, ett nytt ord

Det är inte klokt så mycket jag har hunnit med idag. Jag har läst massa i den oläsliga boken, skrivit ihop frågor på det jag inte har kunnat läsa i den oläsliga boken, och till sist sammanfattat allt det oläsliga. Det är faktiskt så att man blir lite stolt över sig själv, och det får man ju bli.

Imorgon ska jag skicka frågorna till Eketorps borg och Slottsruinen. Sen är det bara att vänta på deras svar, och till sist skriva ihop det dom skrivit. Jag är så finurlig. Medan grottmänniskorna svarar på mina tusen frågor så ska jag läsa om den samiska kulturen. P.g.a. bortsprungna renar så har samerna på senare år behövt ägna sig mer och mer åt turism. De behöver den extra ekonomiska inkomsten, men vill samtidigt inte bli utställningsobjekt. Hur gör man en turistisk produkt utan att kommofidiera samerna? Svar på detta kan lämnas i kommentarsfältet. OBS, svar på mindre än 4 sidor läses ej. Och skämtare som Sanna och Shno göre sig icke besvär. Jag har växt upp nu. Ni skulle inte känna igen mig. Nejdå, det skulle ni inte.

Nu ska jag titta på ett avsnitt av Outsiders på kanal5 play. Funderar på avsnittet om snubbarna som är besatta av att sätta rekord, eller avsnittet om tvångstankar. Kanske kan få lite tips på hur jag blir av med mina. Fast, iofs, då hade väl dom också gjort det, och på så sätt blivit av med sina tvångstankar, OCH då hade ju programmet inte behövt göras. Suck.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0