Tältweekend!

Ingen uppdatering, av förklarliga själ. Värmen gör att jag håller mig utomhus, och utomhus finns det inga datorer. Ganska enkelt, faktiskt. Några rader kan jag dock knåpa ihop nu på kvällskvisten.

Har haft världens bästa dagar idag och igår! Jag och Johannes bestämde oss för att tälta igår till idag. (Egentligen till på tisdag, men förklaring till varför det inte blev så kommer.) Mötte upp Johannes på träffpunkten för vidare färd mot Smedby, där vi hämtade tält och luftmadrasser, och City Gross, där vi köpte grillar och grillkött. Åkte sedan över till Öland med öppna sinnen. Vi ville ha en plats med; sandstrand, toalett, vägguttag, myggfritt, folktomt och lä. Vi åkte runt i flera timmar och letade, och hamnade tillslut nere vid vattnet nedanför Sandby. Vi satte upp tältet 20 meter från strandkanten, och det fanns faktiskt en bajamaja där, så några av kriterierna uppfylldes faktiskt. Grillade sedan i solnedgången, och gick sedan och la oss mätta och trötta.

Klockan 06 imorse vaknade jag av att det flåsade utanför tältet. Det lät som hundar eller vargar, och dom kom bara närmare och närmare. Jag fick panik och väckte Johannes; - "DET ÄR VARGAR UTANFÖR TÄLTET! VI KOMMER DÖ!" Johannes gnuggade sömnen ur ögonen och öppnade tältdörren, och skrattade sedan. Det jag trodde var vargar var trehundratusen kor. Dom hade käkat upp det som var kvar på våra grillar, omringat oss och dessutom bajsat bredvid bilen, så vi grät och skrattade om vartannat. Johannes smög över till bilen, och tutade som en galning. Det enda som hände då var att jag blev döv. Korna stod dock bara och glodde. Efter lite tjo och tjim så sprang de flesta av korna sin väg, och vi bestämde oss då för att lämna det som tydligen var en hage.

Vi drog då till Haga Park och solade och badade tills eftermiddagen kom. Sedan åkte vi in till stan och åt på stan.



Jag ville ha ett bevis på att jag faktiskt har doppat mig. Dock är väl detta inte direkt något bevis. Jag kan ju lika gärna ha hällt varmvatten på mig själv... Jaja, ni får tro på mig ändå!

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0