Tankar om Facebook

Jag har på sistone börjat störa mig på Facebook. Det jag stör mig på kanske inte är så mycket för världen om man ser en stor bild, eller jämför med krig och svält, eller vad det nu heter. Vad jag menar är att mina irritationsobjekt kanske inte är så himla hemska jämfört med mycket annat i världen. Men störande är det ändock. Ska nu lista några av de grejer jag stör mig på med Facebook.

Big NO-NO på Facebook;

När folk uppdaterar sin status och skriver något i stil med; "Sitter på en uteservering och har såååååå hiskeligt trevligt!"
Om du nu har så hiskeligt trevligt, varför tar du då upp mobilen och loggar in och skriver och grejar? Om jag har kul, på riktigt, så tar jag för sjuttsingen inte fram mobilen! För mig handlar det om bekräftelse, eller kanske skryt, rentutav. Oförsvarbart!

När folk avslutar allting med ett litet hjärta.
Förr väntade folk tre år på att få brev från sina älskade. Om du tycker om någon, kvittar hurdan kärlek, så visa det med handlingar eller ord i verkligheten. Orka alla hjärtan. Patetiskt.

När folk skriver om hur deprimerade de är.
Sökande av bekräftelse. Pinsamt. Eftersom att man endast är ytligt bekant, om ens det, med de flesta man är vän med på Facebook, så kan det vara ganska patetiskt att fläka ut sig och gnälla och grina så att resten av världen ser. Vad hände med privatliv, people?

När folk är vän med över 500 stycken.
Du må känna över 500 personer, men du känner inte alla så pass väl att de borde platsa till att vara vän med på Facebook. Och tro inte att alla dessa vänner fyller tomrummet i hjärtat, eller botar en ensam själ. Ring mig så ska jag berätta mer ingående om vilka saker i livet som gör en människa lycklig.


Hmmm.

Okej. Något annat som är ganska störande är bloggare som skriver listor om saker som dom stör sig på.


PS!

Om jag någonsin skriver om hur trevligt jag har det, så har jag kommit hem. Kalaset är alltså över och jag skriver det i efterhand! Tro inget annat... Jag vill bara ge sken av att kalaset händer just nu. Det blir roligare för er då.
Om jag någonsin skriver ett hjärta så menar jag det.
Om jag skriver om hur grådassig världen är, och att det regnar i mitt hjärta, så har mitt konto blivit kapat. Något sådant skulle jag aldrig göra. Möjligtvis under pistolhot.
Om jag får över 500 vänner så är det för att få ihop grannar till Farmville. Då är det alltså okej.

DS!

Följ mina tips så blir Facebook en roligare sida att besöka. Och glöm inte bort att jag håller koll på er.


Kommentarer
Postat av: johannes

och detta skall komma från facebookbörden nummer ett? ett skämt!

Datum: 2010-06-29 Kl: 01:12:52
Postat av: denke the best

jag kan sluta med facebook vilken sekund som helst. det bevisade jag väl när jag tog bort mina sida nyligen :)

Datum: 2010-06-29 Kl: 01:24:29
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Anonym

det enda du bevisade med att du tog bort sidan var att du helt enkelt inte kunde hålla dig borta! dubbelmoral?

Datum: 2010-06-29 Kl: 05:49:35
Postat av: denke the best, the one and only

jag hade lätt kunnat hålla mig borta länge, ja om inte för alltid. men mina vänner ville ha mig tillbaka, och dessutom så ringer inte folk längre, man skriver på facebook. så om jag vill hänga med i svängarna så är ett medlemskap på facebook nödvändigt. :) grejen är väl att jag, till skillnad från vissa andra, dels kan släppa facebook för en kväll, utan att logga in hela hela hela tiden, och dels inte utför några av kardinalsynderna (googla om du inte förstår) som jag precis skrev om. bitte.

Datum: 2010-06-29 Kl: 10:39:30
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: joahnnes

Haha, visst att du kan... Vem är det som är inne på Facebook från mobilen stup i kvarten?

Datum: 2010-06-30 Kl: 11:44:49
Postat av: denke, simply the best

ja vem är det? :O

Datum: 2010-06-30 Kl: 13:58:48
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0