Halelujah!

Nu har jag varit och hämtat Johannes på centralen. Jag är så hiskeligt duktig.

Skrev till den där Robert Bergeskans på MySpace förut och fick svar nyss (snabba puckar minsann!). Jag undrade var skivan fanns att köpa, och den fanns på skivlagret, haha, konstigt va? Så den ska inhandlas imorgon. Tycker det är härligt att stödja oetablerade artister. Oetablerade BRA artister dessutom. Himskans tjat om honom, men det var ett HALELUJAH-moment när låten spelades. Ungefär som när jag lyssnade till Melissa Horn för första gången för några år sedan. Ingen visste vem hon var, inte ens jag, och sen vet ju alla vad som hände. Det var dock JAG som upptäcke fröken Horn. Jag var först så att säga.


Håller på att baka bullar nu också. Degjäkeln ska jäsa och jäsa och jäsa, och sen plattas ut och sen delas och sen jäsa IGEN! Det är orimligt, men jag ser det som en övning. Klarar jag att vänta ut degen så klarar jag allt.
Läste förresten en rolig grej i receptet; "Smula ner jästen i en liten bunke." Hade varit roligt om man hade syftat på gästen istället, vilket man nu inte gjorde, så det var ju egentligen inte roligt. Men lite.


Stora Andreas kom med en jättefiffig grej från jobbet förut. En minneskortsläsare som man sätter i usb-hålet. Så nu kommer bilderna från Gran Canaria, calzonebakandet och bullbakandet snart upp! HALELUJAH!

PS. Pärlsockret är slut, så får ta vårt gamla, klumpiga socker från 1997. Det ska nog funka.

Kommentarer
Postat av: Anette

vågar nog inte komma och hälsa på dig om du tänker smula ner mig i en bunke :(

men jag hoppas det inte gäller mig för du får att göra ett tag om du ska smula ner hela mig :)

nej nu börjar jag bli flamsig...dags att sova kanske.



/Anette

Datum: 2010-03-03 Kl: 23:22:37

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0