Lådbilsidiot

Klar med veckans plugg. Skönt. Men nästa veckas plugg är enligt lärarna dubbelt så jobbigt. Suck. Och här sitter jag med rinnande ögon efter flera timmars powerplugg. Fast jag tror att det kanske kan vara Johannes parfym som retar mina ögon. Jobbigt är det iallafall.

Vad sjutton hände med våren, om man får fråga? Är inte ett dugg skönt ute. Kallt och grått. Och blött dessutom. Nej, frånomed nu stannar jag inne.

Höll på att köra på en filur med en sittcykel förut. Han skulle svänga, alltså korsa vägen, men sträckte inte ut handen förrän han var halvvägs ute, så jag smet förbi hans ena stödhjul med en millimeter emellan oss. Han hytte med armen, så jag vinkade tillbaka. Skaffa blinkis, eller lek med din lådbil på cykelvägarna. Ge dig inte ut på vägarna. Pucko. Idiot, rent av.



(Den lille grisen representerar filuren med lådbilen)


Kommentarer
Postat av: Anette

Det är alltid lika roligt att läsa din blogg, den piggar upp rejält :)

Datum: 2010-03-31 Kl: 14:48:27
Postat av: Lilla Andreas

Var det han den där gamla gubben?

Han som ser jätteansträngd ut när han cyklar?

Datum: 2010-03-31 Kl: 23:03:32
Postat av: denke

ja han var gammal, och han såg lite trött ut faktiskt. han svängde in på fatabursvägen, så trodde det var du först (A)

Datum: 2010-03-31 Kl: 23:22:11
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Lilla Andreas

Han bor på Kungsgårdsvägen upptäckte jag igår. Jag höll på och krocka med hans cykel/moped/trehjuling när jag själv cyklade till jobbet.

Datum: 2010-04-03 Kl: 10:48:23

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0