Pluggnarkoman

Jag är beroende av att plugga. Eller nä. Jag är TVINGAD att plugga. Skjutsade Johannes till tåget vid halv sju idag, och sen dess har jag pluggat konstant. Har dock somnat tre gånger. Första gången i köket när jag satt och skrev. Helt plötsligt, mitt i en mening, låg huvudet på tangentbordet, och min klocka fastnade i mitt hår, vilket gjorde att jag nästan började gråta. Jag låg med huvudet på datorn med en klocka fastnad i huvet, samtidigt som viktig pluggtid sprang iväg. Ångest kallas det. Andra gången var när jag kom hem från skolan och satt mig ner i sängen. Jag bara välte ner och somnade. Tredje och sista gången jag somnade var i början av Äntligen Hemma. Jag kommer sova gott inatt, det kan jag lova.

Imorgon blir det mer plugg, jag är dödstråkig.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0