Porslin till salu!

Sicken dag, ja det må jag säga.

Började med att jag skjutsade Johannes till tåget. När jag kom hem kunde jag inte sova, så började plugga lite smått. När jag var färdig med en uppgift så såg jag till min fasa att jag fattat lite fel. "Cultural capital" handlade inte om kulturhuvudstadseventet, utan om kulturkapitalet som alla människor besitter i någon form och i någon mängd. Mitt letande, kopierande, nerkortande och översättande, var alltså helt onödigt. Det var fel liksom. Dumt att texten tog upp båda formerna av cultural capital, och att jag lyckades välja fel.
JAJA.
När jag insåg att jag gjort fel så blev jag så sur att jag inte orkade plugga mer. Åt lite gammal spaghetti och började städa litegrann. Detta lilla städande slutade med att jag städade varenda vrå av lägenheten. Skrubbade tillochmed toan, vilket gjorde att jag spydde lite spaghetti i munnen. Toaletter är vidriga. Hemska är dom. Ve och fasa!

Efter detta har jag sett på skidskytte. JONSSON KOM TREA! WOHO! Och när Tora Berger gick i mål så stod det att hennes placering var 0. Tora Berger är en nolla. Det fnissade vi åt en stund. Sen förberedde jag den inbakade kycklingen, för att sedan åka till stan och hämta Johannes. Vi köpte även en ny studentpresent eftersom han lyckades krascha den jag fick vid studenten. Det är sånt som händer.

Efter detta har jag och stora andreas varit på IKEA och köpt tyger som vi hängt upp framför mina glasdörrar. Känns skönt att få lite privacy. Härliga bilder på detta hängande tyg kommer såklart inte att läggas upp på bloggen.

Imorgon blir det panikplugg, plus att jag ska lägga ner massa, med betoning på MASSA, gammalt porslin i bananlådor som vi snott från ICA. All skit ska bort. Funderar även på att samla ihop ett gäng och rensa vårt förråd. Vi får ta en helg till det nångång.
Hm.
Vid närmare eftertanke så ligger väl sakerna bra där uppe.

Bitte för uppmärksamheten.
Vielen Dank.

PS. HAHAHA, "Filen stank". DS.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0