Låt mig ta hand om pressen

Mutter.
Det var tänkt att jag skulle cykla och inhandla biljetter till Kalmar FF idag. Dock inte till matchen på lördag, utan till matchen mot Malmö. Bara att behöva gå upp i ottan kändes helt fel, men lyckades ändå ta mig dit. Blev tillsagd att vara där tidigt, så cyklade så att jag var framme vid halv nio. Butiken var dödstom, om inte tommare. Frågade tanten i kassan om biljetterna släpptes prick 09, och ja, det gjorde dom. Jag gick då runt lite i den pyttelilla butiken, när plötsligt djävulen själv stiger in genom dörren. Jag såg honom inte direkt, utan hörde bara hans röst säga; "Hej! Jag kommer från P4 och ska prata med lite folk om kalmar ffs match på lördag." "Nämen vad trevligt", säger tanten i kassan och harklar sig. "Jag trodde det skulle vara rusning efter biljetter här nu, men här ser det ju ganska tomt ut..", säger djävulen och ser sig om omkring. Jag gjorde vad jag kunde för att gömma mig bakom den lilla pelaren i mitten, men icke. Han hittade mig. VARFÖR JUST MIG? tänkte jag, men insåg sedan att det bara var jag där.

D (som i djävulen); Hej! Jag ska ställa lite frågor till dig, det går väl bra?
J (som i jag); Nej.
D; Ska bara få fram min lilla bandspelare och mikrofon.
J; Nej.
D; Ja här var det ingen rusning direkt, haha..
J; Nej.
D; Sådärja, vad heter du?
J; Dennis Jonsson.
D; Är du här för att köpa biljetter?
J; Ja.
D; Vem ska du gå med?
J; Min släkt.
D; Brukar ni gå på premiären?
J; Vi brukar försöka gå på någon match ibland.
D; Är det inte lite kallt för fotboll nu tycker du? Du ska väl pälsa på dig rejält på lördag?
Vid det här laget var det försent att säga att jag inte ska gå på lördag, utan på matchen mot Malmö om en månad.
J; Ja jag pälsar på mig.
D; Hur går det mot Göteborg tror du?
J; Det blir tufft, men jag tror på seger.
D; Men Göteborg såg ju starka ut mot AIK...?
J; Det blir tufft, men jag tror på seger.
D; Tack då!
Stänger av den hemska bandspelarmikrofonen.
D; Kan du ställa dig borta vid nallarna också?
J; ...
D; Sådärja, nu ska vi se. Kameror är ju inte min specialitet. Sådär, nu är den på. Nämen.. det är.. svart?
J; Linslocket...
D; JAJUSSDE!
KLICK!
D; Du ser lite sur ut, men det är väl för att det ska bli så kallt på lördag va?
J; Nej.

PLING! Klockan var nu 09, och trots att det nu tillkommit massa folk, så tog tanten i kassan mig först, eftersom att jag kom först. Gubbarna var inte sena med att trängas, medan jag tog hand om media, så utan tantens vänlighet hade jag nog inte fått några biljetter. Fixade 8 biljetter, och cyklade sedan hem, ännu surare än när jag kom.

Så sammanfattningsvis; Lyssna inte på P4 innan lördag, och kolla inte på deras hemsida. Stränga straff utlovas.

Nehe, nu måste jag gå och skämmas ihjäl en stund. Om vi inte hörs innan kvällen så har jag sjunkit genom jorden av skam. Om han sänder det där, kan man stämma honom för nåt då?

Jag ska aldrig mer gå utanför dörren. Media är ju skoningslös nu förtiden. SKONINGSLÖS!


Kommentarer
Postat av: Frokenkurd

Hahahahahahha

Datum: 2010-03-10 Kl: 11:10:10
Postat av: denke

INTE ROLIGT ALLS! jag blev nervös, och framstod nog som ganska sur, hihihii :(

Datum: 2010-03-10 Kl: 11:19:55
Blogg: http://deenkee.blogg.se/
Postat av: Lilla Andreas

Vad sa Anna eller Jeanette när du inte beställde biljetter till lördagen då? Eller hon kanske inte fattade det? Vem är djävulen på P4 om jag får fråga? :) är det BN?

Datum: 2010-03-10 Kl: 11:56:02
Postat av: denke

tror inte att jeanette hörde när jag pratade med djävulen som tur var (A) DET SÄNDES I NYHETERNA NYSS! :'(

Datum: 2010-03-10 Kl: 12:37:41
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0