Boritooos!

Idag har det varit en produktiv dag. Har städat, handlat, pluggat, promenerat och masserat Anna-Karins fötter. Hon skulle ju springa Drottning Margareta-loppet, så jag var lite snäll och masserade hennes fossingar en stund innan loppet. Såg på facebook att hon var hemma för en stund sen. Undrar om hon vann, månne..?

Åt boritos idag, och det var såååå gott! Jag dog lite vid varje tugga, så gott var det! Det kommer vi ha fler gånger, det kan jag lova minsann!



Såg detta i aftonbladet för en stund sedan.


Suck. Blir så trött. Prästerna och ärkebiskopen (och landets alla kvinnor) vill att Victoria ska gå med Daniel fram till altaret, medan Victoria istället vill gå med kungen. Jag tycker det är en fin tradition att bruden överlämnas av sin far, och det har ingenting med jämställdhet att göra. Inte det minsta. Prästerna och landets alla kvinnor menar att kvinnan likt ett ting lämnas över från kungen till Daniel. Det ligger faktiskt inte politik bakom alla beslut här i världen, och vad har prästen för rätt att bestämma? Han har väl rätt till en åsikt, men den kan han hålla för sig själv. Blir så trött som sagt. Jag HOPPAS och VILL att Victoria lämnas över av sin far, helt enkelt för att det är det Victoria vill.

Hm. Värst vad jag bryr mig. Blev bara så provocerad.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anette

Håller med dig helt och fullt! Kyrkan ska inte uttala sig om jämställdhet över huvud taget, dom är emot homosexuella och kvinnliga präster och samtidigt säger dom att alla är lika värda...kan inte riktigt förstå hur det hänger ihop och det är faktiskt en fin sed att pappan ger bort dottern tycker jag (och ändå är jag kvinna) ;) Det är faktiskt Viktorias bröllop och då borde hon få bestämma det själv, så det så!!!

Datum: 2010-05-20 Kl: 22:13:43

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0