Debatt

Slötittar på Debatt som går på SVT nu.
Jag gillar egentligen Debatt, och debatter i övrigt också. Det är viktigt att belysa olika ämnen i samhället, och företagares, politikers och provatpersonerns åsikter och ståndpunkter. Men ibland blir det bara så fel. I många debatter är det den som är mest framfusig som får mest prattid, olika partier kommer med påhopp, och helt skilda siffror, och privatpersoner försöker tycka något, men har egentligen ingen aning om vad dom snackar om. Som på debatt nyss. En gråhårig gubbe har pratat i en kvart nu. Vänstern och folkhälsoministern har bråkat i en oändlighet. Och nyss började en stackars vanlig tant prata om något som hon uppenbarligen inte förstod. Om världen vore så enkel som hon fick det att låta så skulle världen vara en underbar plats. "Det är enkelt. Mindre grupper i skolan, och fler lärare." Hm. Okej. Då kör vi på det. Nobelpriset till tanten längst bak.

En gubbe i debatten var statsvetare, och det är ju det jag kommer bli sen (plus journalist)! Om jag hade vetat hur tråkigt jag kommer ha det när jag är examinerad så hade jag valt något annat. Fast nä, egentligen inte. Politik är faktiskt roligt, och det ska bli roligt att plugga om det. Hoppas bara jag slipper sitta och debattera med såna som nobelpristanten.

Kommentarer
Postat av: ankis

vad gör en statsvetare?

Datum: 2010-05-06 Kl: 23:52:15
Postat av: denke

typ.. vet saker om stater, i think. typ politik och samhället i stort.

Datum: 2010-05-07 Kl: 09:42:41
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0