ESC och stackars Eva

Har haft en trevlig helg den här helgen också, men ändå blir det aldrig tjatigt!

Hade middag i lördags, och såg sedan på ESC tillsammans. Den äldre generationen tyckte inte om vinnande Lena, medan vi yngre blev toklyckliga när hon vann! Äntligen lite riktig musik som vinner. Gillade faktiskt aldrig Rybaks låt. Lena är ung, modern och låten är detsamma. Kanoners!

Igår firade vi morsdag med massa tårta, och presenter, även om presenterna egentligen delades ut på lördagen, fast efter midnatt. Vi firade även pappa eftersom han fyllde år. Mycket firande blev det, och nu vill jag inte ha mer tårta på ett tag!



Fick ett mejl om mina extrakilon häromsistens;


Fick mig ett litet gott skratt!
Sen kan jag inte låta bli att kommentera följande artikel i Expressen.



Sammanfattningsvis; Eva är sjuk, men det tycker inte F-kassan. Så nu lever hon på pengar som inte finns, kronofogden jagar henne, och spiralen neråt har påbörjats.

Läste kommentarerna under artikeln och blev mörkrädd. Fast mycket är sig ju likt. Alla som stödjer denna misshandel av sjuka människor har ett par olika argument som varvas. 1: Dom känner en som fuskar (vad nu det har med att giltigt sjuka människor står utan ersättning att göra). 2: Av någon anledning vet dom bättre än personens läkare efter att ha läst artikeln och drar slutsatsen att personen fuskar och/eller är lat.

Min gissning är: Dessa människor har aldrig haft närstående eller själva varit allvarligt- eller långtidssjuka. För om dom hade varit det hade dom omöjligt kunna vara så cyniska kring andra människors lidande. Jag är för bättre kontroller vid misstänkt fusk. Men att en outbildad handläggare ska få lägga veto på utbildade läkares utlåtande är ju bara sinnessjukt. Och att folk sedan applåderar sånthär människoplågeri är också sjukt. Att även den svenska regeringen gör det, och arbetar aktivt för att skapa mer lidande för de som redan lider, är bortom mitt förstånd.


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0