Födelsedagsångest

Jag vet att jag har tjatat om att jag snart fyller år, och det gör jag ju visserligen. Men ni behöver inte ta det på så stort allvar. Inte köpa något hiskeligt dyrt, eller fundera ut något speciellt. Jag har själv funderat på presenter eftersom pappa fyller år på söndag. Och det går inte så bra, minst sagt. Så nu när jag själv märker hur svårt det är, så vill jag ge er tillåtelse till att släppa kraven. Det viktigaste är att ni kommer ihåg min födelsedag. Ganska låga krav, huh?

Har förresten börjat logga in på bostadsköhemsidan med jämna mellanrum för att titta om jag får några erbjudanden om takvåningar på östermalm, eller en villa i Tyresö. Men icke. Inte än iallafall. Folk slutar ju snart sina utbildningar, så snart borde det rassla till. Eller kanske inte rassla till, men åtminstone komma in några lediga rum. Dessutom har jag kollat på buss/tunnelbanekort, och ett terminskort för studenter slutar säljas 21 juli, och då vet jag väl inte ens om jag har kommit in? Ganska märkligt.

Något annat som är lite märkligt är vädret. Ena stunden är det strålande sol och 30 grader, i nästa sekund öser regnet ner från en svart himmel, och sedan blir det sol igen. Men ska inte klaga. Minns ni vintern?

Ikväll är det ESC-semi nummer 1. Jag har en favorit, och det är Lettland. Resten är väl i stort sett bara skit. Kanske inte Belgien förresten. Men annars. Ja, trevligt blir det i vilket fall. Bänkar mig i fåtöljen ikväll med cola och chips!

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0