Grekland

Såg precis starten på Agenda, där dom berättade lite om det ekonomiska läget i Grekland. De har just fixat ihop ett sparpaket, som bland annat innebär höjd pensionsålder från 53 år till 67 år (!), och sänkta löner med 1/3. Hmm. Dom måste ha trixat till sin ekonomi riktigt illa. Och nu lånar dom 1000 miljarder av EU också. Vet inte riktigt om dom höjer eller sänker priserna där nu. Dom borde ju höja dom, så att dom får in mer pengar, men då har ju folket inte råd att köpa något. Jag hoppas iallafall att dom sänker priserna, eftersom att jag kanske ska dit igen till sommaren.


I eftermiddags var det som jag nämnt tidigare matchkalas hemma hos oss. Kalmar ff spelade lika mot Gefle, och det var väl godkänt åtminstone. Trevligt sällskap och gott fika var det också!

Nu ska jag lyssna klart på ljudboken, och sen slumra in i dimman. Känner mig seg och trött, och det botas bäst med ljudbok, te och sömn!

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Leta efter min cykel om du är ute i veckan ;)

Datum: 2010-05-02 Kl: 23:14:41

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0