SATC och ESC

Igår fick jag mycket gjort. Tvättade rubb och stubb, förutom sängkläderna. Det fanns det ingen tid till. Vaknade ju alldeles för sent. Efter det så beställde vi födelsedagspresenter till pappa. Sen gjorde jag mig iordning och blev upphämtad av Johannes. Vi åt middag på stan, och drog oss sedan bort mot Baronen. Såg sedan SATC 2, så missade allt jippo som tydligen skulle varit där. Men såg ju istället en grymt underhållande och rolig film. Ska väl dock säga att storyn var ganska tunn, men det tänkte man inte på förrän efteråt. 2h och 27 minuter kändes definitivt inte som 2h och 27 minuter, utan mer som 1h.

Efter det blev det illfart hem till lägenheten för att se på ESC och Anna Bergendahl. Tyvärr åkte ju Sverige ut, men vad gör väl det om hundra år? Anna var grym, och om det inte passar Europa så är det väl deras förlust. Tycker faktiskt inte att man kan tävla i musik. Jag är mer för tävlingar där man kan mäta resultat, som längdhopp eller fotboll. Musik handlar om popularitet och kultur. Och grannländer.
Sedan tycker jag det är jobbigt att kvällstidningarna blåser upp det sådant. Fiasko? Sverige blev ju egentligen utröstat 2008 också, men då hade vi turen att få ett wildcard till finalen.

Jaja. Skit samma. Fanns ju faktiskt några bra bidrag igår.
Armenien, Irland, Rumänien och Kroatien, även om Kroatien inte gick vidare heller.

Nu blir det frukostte!

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0