Student, livsnjutare och.. frälsare!

Var och handlade litegrann för en stund sedan. Hamnade bakom en söt gammal gubbe i kön. Han handlade för 358kr och drog sitt ICA-kort och höll på. Sedan plockade han fram pengarna, men upptäckte att han bara hade 355kr, och började sucka. Då harklade jag mig, och frågade hur mycket det var som fattades (HAHA, jag kan räkna, men ville ändå vara säker). Han säger att det fattades tre kronor, och att han får försöka leta fram sitt bankkort. Stopp och belägg. Jag letar upp tre kronor och ger till gubben, och gubben ler ett nervöst leende. "Är det säkert att du vill?" "Självklart!" Lyckligare gubbe får man leta efter. Han tackade och bockade, och jag kände mig som världens frälsare. På knark. Sedan flög jag hem i regnet och folk strödde palmblad framför min cykel.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0