Vårpromenad

Låg i sängen länge idag. Kände mig inte så pigg på att gå upp när vädret ute bjöd på gråhet och regn. Men till slut tog jag mig i kragen och gick upp ur sängen, och dessutom ut på promenad. Letade vårtecken i kalmars förorter, och hittade några få. 















Jag är ju ingen mästerfotograf direkt, men är ändå lite kul att huka sig ner i buskagen och knäppa lite bilder. Och för mig är detta vitsippor, blåsippor och gulsippor, precis som alla fåglar som är gulsparvar, blåsparvar och gråsparvar. Eller mesar, blåmesar, gulmesar och rödmesar. Är ingen blom- eller fågelfantast direkt. Det finns så mycket annat som fyller min hjärna, och då är namn på fjäderfjän och buskar inget jag har plats med.



Ikväll blir det Öland och fotboll. Dit kommer även Manne med familj, så det blir trevligt som vanligt. Bara han inte surar och skriker. Hur ont kan det göra att få en tand liksom? Jag sa nog inte ett ljud när jag fick mina gaddar. Men så var jag ju ett enastående snällt barn också. Dagens bebbosar är en helt annan generation. Men en liten stund kan jag nog leka med honom. Om han är snäll som sagt.


Kommentarer
Postat av: Anette

Ja du var så himla snäll när du var en liten bebis :)

Fina bilder men jag håller med dig om att det är höstväder, vart tog värmen vägen???

Datum: 2010-05-05 Kl: 14:59:30
Postat av: Lilla Andreas

ett säkert vårtecken är cykla. Vart är min cykel? :(

Datum: 2010-05-05 Kl: 22:08:38
Postat av: denke

är jag inte snäll nu då? :(



polisen lägger alla sina resurser på att hitta din cykel andreas. det dröjer nog inte länge förrän dom hittar den, död eller levande.

Datum: 2010-05-06 Kl: 00:10:48
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0